همزمان با هفته پژوهش؛
آغاز نمایشگاه ایران ساخت از ۲۳ آذر
به گزارش ایت بال، دوازدهمین دوره نمایشگاه ایران ساخت از ۲۳ تا ۲۶ آذرماه سالجاری همزمان با هفته پژوهش و بیست و چهارمین دوره نمایشگاه دستاوردهای پژوهش و فناوری کشور در نمایشگاه بین المللی تهران برگزار می گردد.
به گزارش ایت بال به نقل از معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان ریاست جمهوری، این نمایشگاه که یکی از نوآوری های آن، توجه ویژه به صادرات و گسترش بازارهای خارجی است بعنوان یک رویداد کلیدی در حوزه تجهیزات و مواد آزمایشگاهی و تست و آزمون پیشرفته، فرصتی منحصر به فرد برای شرکتهای دانش بنیان فراهم می آورد تا بازار خویش را توسعه دهند.
بخش های موضوعی نمایشگاه
این نمایشگاه با تنوع قابل توجهی از بخش های صنعتی و فناوری برگزار می گردد. ۱۴ بخش شامل نفت و پتروشیمی، برق و الکترونیک، عمران و ساختمان، مکانیک، شیمی و متالورژی، کشاورزی و محیط زیست، فیزیک پایه، تجهیزات عمومی آزمایشگاهی، مواد آزمایشگاهی، مهندسی پزشکی و زیست مواد، تجهیزات آزمون صنعتی، خدمات کالیبراسیون، و تجهیزات آموزشی و آزمایشگاهی مدارس درنظر گرفته شده است.
این بخش ها، نمایانگر گستردگی نیازهای بازار و فرصت های توسعه فناوری در کشور می باشند.
شرایط حضور و ارزیابی محصولات
شرایط حضور شرکت ها و محصولات آنها در نمایشگاه به این صورت است که محصولات باید از جنبه های فنی و دانش بنیانی ارزیابی شوند.
ارزیابی و سطح بندی محصولات برپایه سطح فناوری ذاتی و میزان بومی سازی آنها صورت می گیرد و دستورالعمل های لازم برای این ارزیابی ها در وبسایت نمایشگاه در دسترس می باشد.
حمایت های مالی و برنامه های ویژه
در این نمایشگاه، همچون سال قبل از محصولات سطح بالا تا محدوده ۱۰ تا ۴۰ درصد قیمت محصولات خریداری شده توسط مراکز علمی و پژوهشی دولتی بعنوان یارانه پرداخت خواهد شد. علاوه بر این، برای محصولاتی که ارتقای فناوری و برپایه دستورالعمل های خاص و تأیید تیم فنی اقدام نموده اند، تا سقف ۴۵ درصد حمایت اضافی درنظر گرفته شده است. این اقدامات برای ترغیب شرکت ها به توسعه صادرات و بهبود فناوری آنها صورت می گیرد.
تمرکز بر صادرات و جذب سرمایه گذاری
برنامه های ویژه ای برای پشتیبانی از صادرات محصولات برتر طراحی شده است که شامل عرضه تسهیلات لیزینگ ویژه برای شرکتهای فعال در زمینه صادرات و تسهیل سرمایه گذاری خارجی است.
این برنامه ها با هدف افزایش نفوذ بازارهای خارجی و ارتقای جایگاه محصولات دانش بنیان ایرانی در بازارهای جهانی در دست اقدام هستند.
با اجرای این نمایشگاه، انتظار می رود تعاملات بیشتری بین شرکتهای داخلی و خارجی شکل گیرد و بستری تازه برای ارتقای فناوری بومی و ایجاد فرصت های شغلی جدید در کشور فراهم گردد.
نمایشگاه ایران ساخت بعنوان یکی از بزرگترین رویدادهای فناورانه کشور، نقش کلیدی در ترویج توسعه اقتصادی مبتنی بر دانش و فناوری ایفا خواهد نمود.
رونمایی از ۱۰ هزار محصول نوآورانه و فروش ۳۰۰ میلیارد تومانی در ۱۱ دوره نمایشگاه
یازدهمین دوره نمایشگاه “ایران ساخت” که در دیماه ۱۴۰۲ برگزار شد، میزبان ۳۷۰ شرکت بود که بیشتر از ۱۰ هزار مدل محصول را به نمایش گذاشتند. این نمایشگاه با هدف ترویج اقتصاد دانش بنیان و نمایش توانمندی های فناوری داخلی، موفق به جذب توجه خیلی از متخصصان و علاقه مندان به صنعت و فناوری شد.
یکی از مهم ترین دستاوردهای این دوره، فروش ۳۰۰ میلیارد تومانی محصولات بود که نشانه ای از استقبال خوب بازار و اهمیت این رویداد در تقویت تعاملات تجاری و فناوری است. این نمایشگاه فضایی را برای شرکتهای دانش بنیان و فناور فراهم نمود تا به معرفی و عرضه محصولات نوآورانه خود بپردازند و فرصت های تجاری جدیدی خلق کنند.
نمایشگاه ایران ساخت؛ گامی به سمت مرکزیت نوآوری منطقه و توسعه پایدار
با نگاهی به آینده، نمایشگاه ایران ساخت می خواهد با گسترش دامنه فعالیتهای خود و تقویت شبکه های بین المللی، به یکی از مراکز اصلی نوآوری و فناوری در منطقه تبدیل گردد. این نمایشگاه نه تنها بستری برای نمایش دستاوردها، بلکه فرصتی برای شکل گیری ایده های جدید و تحقق توسعه پایدار در ایران به شمار می آید.
نمایشگاه “ایران ساخت” بعنوان یک رویداد مهم نه تنها به ارتقای فناوری بلکه به توانمندسازی شرکتهای دانش بنیان و افزایش قابلیت های صادراتی کشور یاری رسانده و با نگاهی آینده نگرانه بسمت توسعه ای پایدار و متوازن حرکت می کند.
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب