توسط محققان دانشگاه صعنتی امیركبیر محقق شد؛
ارزیابی هدهای جدید چاپگر دیجیتال برای كاربرد در منسوجات
ایت بال: پژوهشگران كشور موفق به ارزیابی فنی هدهای چاپگر دیجیتال شدند كه این مبادرت به انتخاب بهتر برای خرید چاپگرها و كاربرد آنها در منسوجات كمك می نماید.
به گزارش ایت بال به نقل از دانشگاه صنعتی امیرکبیر، سمیرا موحدی فارغ التحصیل دانشگاه صنعتی امیرکبیر و مجری طرح «ارزیابی فنی هدهای جدید چاپگرهای دیجیتال چاپ منسوجات با بهره گیری از پروسه تحلیل سلسله مراتبی» اظهار داشت: این طرح با هدف اولویت بندی معیارهای فنی هدهای چاپگر دیجیتال منسوجات برای شناسایی نیاز این بخش، اجرائی شده است.
وی اضافه کرد: انتخاب هدهای جدید ارائه شده در بازار جهانی و ورود به بازار ایران از دیگر اهداف اجرائی شدن این پروژه محسوب می شود.
وی با اعلان اینکه مهم ترین قطعه یک ماشین چاپگر دیجیتال است که خاصیت ها، سرعت و کیفیت چاپ را تعیین می کند، اظهار داشت: اجرای این طرح می تواند تا حدودی از نظر معرفی و بررسی خاصیت های چند نمونه از هدهای جدید و به روز دنیا و شناخت اولویتهای موردنظر صنعتگران در انتخاب آنها، موثر باشد.
فارغ التحصیل دانشگاه صنعتی امیرکبیر با اشاره به پروسه اجرای پروژه عنوان کرد: در ابتدا چند نمونه از تازه ترین هدهای ارائه شده در بازار روز دنیا توسط بهترین کمپانی های تولیدکننده آنها، شناسایی و با مطالعه تکنولوژی آنها، خاصیت های فنی پر اهمیتشان بررسی و بعنوان معیارهای تعیین کننده، مورد نظر قرار گرفت.
موحدی افزود: سپس بوسیله طراحی پرسشنامه و جمع آوری اطلاعات بر اساس مصاحبه با صنعتگران چاپ دیجیتال پارچه و استفاده از روش تصمیم گیری تحلیل سلسله مراتبی، معیاهای موجود، باتوجه به اولویت های موردنظر صنعتگران در انتخاب هد، رتبه بندی شدند. نهایتا اولویت بندی هدهای موجود بر طبق خاصیت ها و معیارهای بررسی شده، ارائه و بهترین گزینه از بین هدهای موجود، انتخاب و پیشنهاد شد.
وی با اعلان اینکه تهیه دیتاشیت ها و اطلاعات فنی و تجاری هدها از کمپانی های سازنده آنها در کشورهای خارجی از چالش های این طرح بوده، بیان کرد: مخاطب این طرح، می تواند صنعت چاپ دیجیتال باشد.
وی اشاره کرد: از نتایج بررسی های این طرح می توان برای کمک به انتخاب بهتر هد چاپگر در صنعت اشاره نمود.
فارغ التحصیل دانشگاه صنعتی امیرکبیر بیان کرد: تا حالا از این روش برای اولویت بندی معیارهای فنی در صنعت چاپ دیجیتال استفاده نشده است.
وی اضافه کرد: نهایتا با تحلیل های انجام شده ی آماری و ریاضی و نتایج به دست آمده دراین زمینه، شرکت های مهندسی و بازرگانی واردکننده و فروشنده هدهای چاپگر دیجیتال، می توانند تا حدودی با نمونه هایی از اولویت های خریداران این هدها، آشناتر شده و با شناسایی آنها، از بین گزینه های جدید موجود در بازار جهانی، بهترین هد متناسب با اولویت های مصرف کنندگان را وارد کرده و به خریداران خود، پیشنهاد دهند.
به گزارش ایت بال به نقل از مهر، استاد راهنمای این پروژه دکتر محمدرضا بابائی عضو هیئت علمی دانشگاه صنعتی امیرکبیر است.
منبع: 8pool.ir
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب